გაკვეთილის გეგმები



;klnmj];klnmjkp


N
გაკვეთილის თემა
                  რიცხვების სხვადასხვა გამოყენება
1.        
სწავლების საფეხური
დაწყებითი საფეხური, პირველი კლასი
2.        
საგანი
მასწავლებლის სახელი, გვარი
მათემატიკა

ნინო სალთხუციშვილი
3.        
მოსწავ;ეთა პროფილი
15 მოსწავლე; კლასში არ არის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე
4.        
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეები შეძლებენ რიცხვების სხვადასხვა დანიშნულებით  გამოყენებას; დაინახავენ რიცხვებისა და ზოგადად მათემატიკის სწავლების საჭიროებას ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
5.        
გაკვეთილის მიზნები
რიცხვების გამოყენების მაგალითების მითითება-რიცხვების გამოყენება რაოდენობრივი, რიგობრივი თვალსაზრისით და ჭდეების წარმოსადგენად.
6.        
ეროვნული სასწავლო გეგმით მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
მათ. I.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთსშეუსაბამოს რიცხვებირიცხვითი სახელები და რაოდენობები.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ:
ირჩევს და ქმნის მოცემული რიცხვის შესაბამისირაოდენობის საგანთა ერთობლიობას დაპირიქით – მოცემულ საგანთა ერთობლიობასშეუსაბამებს რიცხვს;
მათ. I.2. მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივირიცხვითი სახელების გამოყენება.
საგანთა მოწესრიგებულ ერთობლიობაშიასახელებს მითითებული საგნის რიგს;მოცემული თანმიმდევრობით და მითითებულპოზიციებზე განათავსებს საგნებს;
მათ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთანდააკავშიროს თვლარიცხვებს შორისდამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
სიტყვიერად აღწერს შეკრებისგამოკლების,ტოლობის და შედეგის ცნებებს სხვადასხვაკონტექსტში (მაგალითად, "დავუმატოთ", "მოვაკლოთ", მიმატება - გაზრდაგამოკლება – შემცირებაგანცალკევებაგანსხვავება);
 მათ. I.4. მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობებისშეფასება და შედარება.
საგანთა დაწყვილებით ადარებს რაოდენობებსგროვებშიიყენებს შესაბამის ტერმინებსა დააღნიშვნებს (  , , ) და განსაზღვრავს განსხვავებას ("რამდენით მეტი/ნაკლები?");= < >
7.        
წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან  თვლა 20-მდე, იციან უკუთვლა, მიმატება, გამოკლება(გაიზრდა, შემცირდა) ადგენენ საგნის რიგს საგანთა დალაგებულ ერთობლიობაში.
8.        
შეფასების საგანი და პროცედურები
განმავითარებელი შეფასება.
მოსწავლეებს შევაფასებ შეფასების რუბრიკების მიხედვით.
9.        
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
მათემატიკის 1-ლი კლასის სახელმძღვანელო-გურამ გოგიშვილის ავტორობით. მოსწავლის რვეული. კომპიუტერი, პროექტორი;
10.    
გაკვეთილის მსვლელობა
გაკვეთილის ხანგრძლივობა 35 წუთი;
გაკვეთილის დაწყებიდან 15 წუტის შემდეგ 5 წუთი დაეთმობა ფიზიკურ აქტივობას;
პირველი ფაზა-8წთ;
საორგანიზაციო მომენტი;
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გააქტიურება-კითხვების დასმა სურათზე დაყრდნობით, კითხვები ეხება რიცხვის გამოყენების სხვადასხვა ასპექტს.(რამდენია? რომელია? რომელია წინა/მომდევნო?  მეტია/ნაკლებია?
ძირითადი ფაზა-15 წუთი
გონებრივი იერიში-როგორ გაჩნდა და რისთვის გვჭირდება რიცხვები? მოსწავლეებს ვაჩვენებ სლაიდებს, რომლებზეც გამოსახულია რიცხვის გამოყენების სხვადსხვა ასპექტი და დანიშნულება - რიცხვი რაოდენობის აღსანიშნავად, რიცხვი რიგის აღსანიშნავად, რიცხვი შედარების თვალსაზრისით,, რიცხვი გაზომვის თვალსაზრისით. მოსწავლეებს საჭიროების შემთხვევაში მინიშნებებითა და დამაზუსტებელი კითხვებით  ვეხმარები აზრის დაფიქსირებაში.
ბოლო ფაზა-რეფლექსია-7 წუთი
o   შესასწავლი თემის  შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა. მასწავლებლის დამხმარე კითხვებით გაკვეთილის შეჯამება და დასკვნების გამოტანა რიცხვის  საჭიროებისა და სხვადასხვა დანიშნულების შესახებ.
o   მოსწავლეთა შეფასება განმავითარებელი კომენტარით.
o   საშინაო დავალების მიცემა.
11.    
თვითშეფასება
გაკვეთილის დასრულების შემდეგ მოვახდენ თვითშეფასებას წინასწარ მომზადებული სქემის მიხედვით.







Комментариев нет:

Отправить комментарий